Tuesday 21 May 2013

WARUNG BUNIAN.............

Hai rehai....rehai.....uollssss.....bersiaran semula mak buyong d minggu ke 34!!!!!!!!!!! Mai2 aku nak cite nie pasal 1 warung yang terpencil kat sebuah kg yang memang padat sentiasa ngan pengunjung....Rasanya warung nie dah masuk dalam rancangan JJCM coz aku ada nampak signboard penghargaan JJCM tu tergantung kat tiang warung nie....

Ok, tuk 1st time aku try g breakfast jerk.....Masa aku g 1st time tu cuti hari pekerja....hahahahah gile lame baru nak story kan....hahahahha al maklum ar kumpul stok story baru kumpul mood nak update blog kan......aku kan bz bebeno...hahahaha.....

Warung nie pun d suggest kawan aku tuk try test mentekedarah kat sana....Warung nie dikenali "Warung Bunian" coz kedudukan lokasi tu kat dlm kg n jalan masuk ke warung tu pun alahai kecik toek je....Jom aku ajak uolls jelajah jalan nak ke sana.....sana.....sanaaaa........


1- Korang kalo perasan jalan nie menuju ke jalan ke COFFEE VILLAGE CAFE di desa pinggiran     putra tu......kat kolam ikan tu....hah ingat x????

2- Hah nampak x tu COFFEE VILLAGE CAFE sebelah kanan jalan besar ni.......

3- So, uolls jalan terus lagi sampai kat simpang depan tu belok ke kiri.....belok ke kanan kang uolls g ke kolam plak....

4- Dari simpang tu uolls jalan terus sampai nampak padang futsal sebelah kiri uolls xberapa jauh dari simpang tu.....depan sikit dari padang futsal tu ada lorong kecik tuk masuk ke Kampung Desa Putra namanye.....

5- Uolls masuk lorong kampung tu n jalan terus....belok ke lorong ke 2 tu, lorong tu curam terus ke warung bunian nie.....

6- Akhirnya sampai la jelajah uolls ke WARUNG BUNIAN.....


Tuk information uolls, kawasan warung tu xbanyak sangat tempat parking....so kene pandai2 la parking jangan sampai ganggu kenderaan lain nak lalu lalang kat situ dah ler....menu bagi breakfast kat warung nie cume ada "NASI LEMAK" n "ROTI CANAI" jerk....tapi bagi menu nasi lemak tu uolls leh pilih tuk letak telur versi apa....contohnye telur dadar ke, telur bungkus ke, telur mata ke......

c bolat order Nasi Lemak Telur Dadar n aku plak Roti Telur.....kari die ada umphhhh!!!


Teh ais tuk c bolat vs Milo ais tuk c buyong....hehehe

time nie baru kul 8.00am dah full seat warung nie.....





Kesimpulannya, ok gak rasa makanan kat sini....coz tu r full house sentiasa.....bagi uolls yang plan nak g JJCM kat warung nie, aku sarankan tuk breakfast g ar pagi2....aku pun g pagi kul 7.30 taw!!!gile awal cam nak g sekolah time kecik2 dulu...huhuhu bagi menu lunch warung nie sediakan menu set ikut pada hari....yang penting menu nye memang umpphhh la......contohnye udang galah n ketam.....1 hari nanti akan aku jejak ke sini tuk lunch ngan c bolat kesayangan aku tu...huhuhu....dan yang pasti tuk makan lunch kat sini selalunye pengunjung akan tempah meja dulu yer.....jangan ler nak berangan2 men terjah jerk....comfrim xde tempat duduk......lagipun warung nie kecik je pun..warung dalam kampung kan....

Bagi uolls yang nak tempah meja bagi lunch hour kat sini, nah aku bagi no contact pemilik warung nie....

017-3812246 (Alang)

Breakfast = 7.00am - 10.00am
                   (Setiap hari) 

 Lunch      = 12.30pm - 2.30pm 
                      (Hari bekerja)
                                                                


No comments:

Post a Comment