Monday 6 August 2012

MURTABAK MEGI C DARA

Alhamdulillah.....hari nie sempat la aku memurtabakkan diri nie d dapor untuk menu iftar hari ke 17 nie.....menu nie aku wat untuk sampingan memandangkan tekak yang xberapa nak ok nie....hehehe coz aku dah pun beli bubur MC D n nuget.....aku wat menu nie pun tibai ikut apa barang yang ada dalam peti ais tue....so nie murtabak megi resepi aku la yer....tu yang nama nye "Murtabak Megi C Dara"...hehehe nampak manis sikit nak sebut.....

Bagi korang yang selalu pening2 xtaw nak masak manu apa untuk beriftar tue....hah mai ceq mai try cer test resepi nie.....bagi korang yang lebih advance leh ar cube olah2 resepi nie bagi marvellous lg.....tapi bagi aku nie pun dah umppphhhh!!!! hehehehe coz aku letak cili api kot dalam nie.....

1stly bagi korang yang nak try tu, meh aku bagi resepi aku nie....

Jangan ingat nak masak megi pulak nie....hehehe

  • 1 paket Megi Kari
  • 2 biji telur 
  • 1 sosej
  • 4 biji cili api (bagi yang suke pedas)
  • 1/4 biji lobak (ikut suke ati korang nak letak ke x, kalo ada daun sup lagi best kot coz wangi)

Hah bagi korang yang nak letak daging kisar pun leh, pastikan masak dulu sekejap atas api daging tu....

BAHAN A: Satukan telur, cili api n rempah kari dari paket megi tue....



sosej n lobak yang dah d potong2.....




Celurkan megi, sosej n lobak dalam air mendidih....Kemudian toskan dan gaulkan bersama2 bahan A tadi....


Pastikan korang gunekan non stick pan untuk senang membentuk.....(kalo korang suke comel2 leh gune frying pan yang comel tu....Panaskan frying pan dengan sikit jerk minyak cam korang nak masak daging burger tu....goreng sampai kekuningan....


Yeahhh....dah leh makan...makan panas2 cicah ngan sos cili life....ffuuuuhhhh terangkat!!! tambah cili api lagi sedap...

1 comment:

  1. wah! dah tukar lagu raya.. bestkan murtabak meggi ni.. sedap.. dulu masa duk bujang sker buat..

    ReplyDelete